Geng-Geng

Friday, October 21, 2011

Pagi-pagi lagi

Alhamdulillah hari ini aku sampai awal ke pejabat walaupun semalam pulang lewat. Mungkin kejap lagi ada makan-makan tu yang aku cepat sikit sampai, bak kata orang bersemangat lebih. Tambah-tambah pulak ada gadis-gadis cantik dalam mesyuarat itu nanti. Alamak tergatal pula, kang ada yang marah dan merajuk, hati orang kena jaga, hati sendiri pandai-pandailah. haha.
sumber: carian google
Hari ini aku tak tahu pun nak update apa, cuma terasa nak update. Aku redah je la apa yang tahu, apa yang terlintas dalam kepala otak ni, itulah yang aku tulis. Yang pertamanya, dua tiga hari lepas ada lah kawan-kawan aku menceritakan soal hati masing-masing. Apa ingat orang lelaki ni tak boleh ke nak luahkan isi hati, nampak je keras tau, hati lelaki ni lagi sensitif, betul ke?? biarlah ini cuma pendapat aku. 

Yang menariknya, semalam adalah dalam banyak-banyak istilah yang keluar, ada aku mengatakan yang hati itu macam kaca. Rapuh dan mudah pecah, once dah pecah, memang agak payah nak ok balik. Tapi ada yang membangkang kata-kata aku, katanya tak sesuai. Ok tak apa mungkin aku boleh kaitkan yang tak semua hati ini macam kaca. Ada jugak yang boleh samakan dengan hati batu. Tipulah kalau kata tak ada perasaan, mesti ada sikit walaupun secara luarannya, seseorag itu nampak brutal dan ganas. Kalau di ikutkan, memang dah di ciptakan hati itu ber emosi, betul ke?? maaf ye kalau tersalah. Macam batu juga, walaupun keras sekerasnya, air yang lembut itu dapat bentuk dan lekukkan nya. Sama juga macam hati ini, walaupun kekadang ianya macam atau seolah-olah tiada perasaan, tapi akhirnya pasti ada juga jauh di sudut hati aku emosinya.

Wah dah berfalsafah pulak aku dalam blog ini. Bukan apa ini dari pembacaan aku, cuma aku kongsikan kat dalam blog ni mengikut kefahaman aku. Itu sahaja, mungkin ada salah kat mana-mana. Oklah pagi ini aku cuma update sikit mungkin jika ada kelapangan aku sambung lagi merepek dalam blog ini, kepada kawan-kawan yang masih lagi menyokong blog aku, ucapan seribu terima kasih dari aku.

1 comment:

Tea said...

pagi2 idea dari mimpi semalam.

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com