Geng-Geng

Tuesday, November 15, 2011

Aku yg salah!!!

Hari ini aku di pejabat pun masih lagi hujan yang amat lebat, harap-harap tak adalah sampai waktu balik nanti. Bukan aku tidak mensyukuri nikmat yang diberikan tapi sekadar berharap atau mungkin memohon untuk di permudahkan segala urusan. Yela semua sedia maklum yang bila hujan banyak keadaan yang terpaksa di ubah, sedangkan ianya merupakan perkara baik. Tapi tak salahkan sebab semua orang pun berhak dan berharap yang terbaik untuk dirinya sendiri.
Hari ini aku sendiri tak tahu apa entry yang aku nak buat. Tak apa lah kalau tiada idea pun, aku merepek je la dalam ni. Bukannya aku tak biasa merepek pun. Bak kata orang, bukan aku ye, Blog aku aku punya sukalah nak buat apa pun kan...hahaha lawaklah perkataan ini. Jangan tanya aku kenapa ianya lawak sebabnya definasi setiap orang lain-lain dan berbeza-beza. Kalau semua orang  pun sama, aku rasa hidup kita memang bosan, semua pun macam di atur.
sumber: carian google
Disebabkan definasi orang lain-lain dan berbeza-beza lah kita berada dalam keadaan sekarang ini. Cuba korang tengok keliling korang, sama ke semuanya? kita amek contoh mudah, persahabatan. Kalau di lihat dengan teliti, aku amek contoh diri aku sendiri, aku rapat dengan beberapa orang yang aku rasa sekepala tapi bukan bermaksud aku ni tak berkawan dengan orang lain, orang lain still bertegur dan berlawak sama cuma bezanya aku lebih banyak habiskan masa bersama teman yang aku rasa sekepala dengan aku. Aku rasa semua orang pun sama macam aku. Sebab apa, sebab setiap orang dari kita mendefinasikan perangai dan kelakuan orang berbeza-beza.Disebabkan perkara yang macam ni, wujudnya perasaan seperti suka, menyanjung tinggi, idola, tuduh menuduh, syak wasangka, berprasangka buruk dan lain-lain dalam diri seseorang. Yang ini aku rasa tak perlu nak jelaskan dengan detail sebab sesetengah perkara memang terjadi sebegitu dan ada sebab mengapa ianya terjadi. Tapi definasi orang ini boleh berubah mengikut keadaan, mungkin ke arah yang lebih baik atau sebaliknya.

Aku yang salah!!! tajuk entry aku kali ini tapi apa kaitannya dengan isi entry kali ini?? ok tak apa, meh aku kaitkan, (padahal baru pasan tajuk lari dari isi, then cuba utk cover balik, haha) sebenarnya aku banyak kali juga salah mendefinasikan orang. Ish2 teruk betulkan, ini gara-gara mengikut kehendak nafsu, aik yeke?? bantailah janji panjang sikit entry ini. hahaha. Tapi ianya berubah mengikut keadaan sepertimana aku sebutkan kat atas tadi. Apa yang aku buat?? aku cuba lawan ego aku sendiri untuk mengaku apa salah aku dan cuba memberi peluang walaupun payah pada mulanya. Akhirnya semua kembali normal, alhamdulillah. Kekadang walaupun bukan salah kita, tak salah untuk kita memohon kemaafan dulu. Ini sifat yang paling terpuji pada pendapat aku. Bukan senang nak buat.

Oklah sampai sini dulu untuk hari ini, lain kali aku update lagi if rajin.hahaha. Jangan amek hati ye dengan apa yang aku tulih, sekadar meluahkan pendapat. Bukan untuk entri kali ini saje tapi untuk entry yang sebelum-sebelum ini juga, sepanjang aku berblog. Teruskan menyokong aku ye...

4 comments:

wantie said...

memang setuju snagat ngan ko tu. kekadang kalau kita rendahkan ego kita leh selamatkan keadaan.

Tea said...

ala ilek la bro..

blog jer kot.. tulis lah apepun.. kalau tak puas hati tu mungkin sikit jer percentage...

yang dunia nyata tu kawan2... paling lama pun gaduh, pasti ada masalah carik kite..

Danial Marzuki said...

@wantie
thanks..egolah lawan yang paling susah nk atasi...

Danial Marzuki said...

@Tea
aku kagum ngan ko, setiap entry aku ko komen, gud atitude sbnrnya..

aku juz xbrapa setuju kalau tulis bukan2 dlm blog, nk luahkan tu luah la, tp igt batasan nya..kekek

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com