Geng-Geng

Sunday, April 29, 2012

Kisah A,B,C dan D

Ini entri sebelum tido, sekadar ingin mengosongkan minda yang asyik berfikirkan cerita ini. Dari dok bermain-main dalam kepala otak ni, aku terjemahkannya ke dalam blog aku ni. Sekurang-kurangnya masa masa akan datang, aku boleh baca balik dan boleh senyum sorang sorang lagi.

A = Sangat yakinkan dengan dirinya dan selalu memandang orang yang berjaya itu idola namun selalu di tindas di sebabkan berada di bawah. Selalu menjadi mangsa di sebabkan ke lurusan dia. Sangat aktif dan jenis yang bukan suka duduk diam, selalu bercakap tak henti-henti .Selama ini, kawan kawan memang penting buatnya, namun bukanlah seorang yang suka berkongsi cerita. Biasalah, kekadang jujur ni membawa padah. Disebabkan karektor dia yang suka bercakap dan bersembang, dia di tudoh pulak suka membawa cerita ke sana sini.

B = Kawan yang menjadi pendengar setia cerita cerita gembira dan sedih kawan kawan. Selalu memberi nasihat dan menjadi pemerhati. Tapi rupa rupanya dalang kepada semua kejadian. Cerita yang kunun-kunun di dengar rupanya di sebarkan pula kepada kawan-kawan sekeliling. Hasilnya, walaupun benda kecik, jadi besarlah sebab semua orang pun tahu. Namun semua itu berjaya disimpan ketat-ketat dan hasilnya dia kelihatan suci, ramai yang sukakan dia. Di tambah pulak skill skill yang tak seberapa tu, dia di puja dan di cari cari, kununnya orang penting.

C = Ini kawan jenis baik di depan, tapi di belakang habis di kondemnya. Kekadang, menjadi macam pencetus kepada pergaduhan di antara kawan-kawan. Jenis pendiam dan bukanlah penyibuk. Bukan juga jenis suka amek tahu kisah orang tapi biasalah, perkataan yang keluar dari mulut dia, cukup berbisa, kekadang tanpa memikirkan perasaan orang. Disebabkan dia ni jenis ckp lepas, makin ramailah yang menganggap dia ni ok di buat kawan. Yela kununnya jenis jujur, tak suka cakap xsuka.

D = Sangat baik dan jenis yang suka menolong. Tak ada satu pun tugas atau pertolongan yang tidak di selesaikan. Ramai yang sukakan dia disebabkan perkara ini. Namun disebabkan salah memilih kawan, akhirnya ramai yang makan hati dengan dia, mungkin terlalu mengikut atau mendengar kata kata kawan yang di pilihnya. 


hmmmm entahlah, orang sekarang ini pelbagai karenahnya, harap semua akan lebih berhati hati memebri kepercayaan pada orang..sekadar renungan dan pemikiran sebelum tido.



....to be continued





2 comments:

logorithm said...

Hmmm... ini mengingatkan I kepada seseorang yang baru dikenali, tapi perangai dia memang tak boleh tahan. Angkuh lagi bongkak lagi sial. Jenis yang tak reti apa itu meminta maaf. I terus menjauhkan diri.

Bila nak bersambung Part 2? Dah sebulan berlalu nih... hehe... :-p

ros said...

salam..thanks awak sebab sudi follow blog sy..tapi atas sebab yang tak dapat di elakkan, sy terpaksa menukar link blog saya..
mohon maaf atas kesulitan..

http://www.rosnajihahahmad.blogspot.com.

keep in touch sahabat blogger..

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com