Geng-Geng

Wednesday, December 15, 2010

Sembang-sembang Bola..

Aku sangat teruja menunggu hari ini. Sejak seminggu yg lalu, aku memang berharap sangat yang hari ini tiba. Bukan apa, xsabar nk tengok malaysia main malam ni. Kalo boleh memang nk pergi stadium tp...?? Ish biarla xpayah nk cite lebih-lebih, kalo sape nak pergi, pergi je la.
Aku walaupun amat meminati kelab or pasukan AC Milan dari Italy tp hati ni tetap menyokong pasukan bola kita. Walaupun kekadang sangat la sakit ati bila tengok diorg ni main. Tapi sejak dua menjak ni, aku tengok pasukan kita dh banyak meningkat, just still ada perangai kat diorg tu yang bajet star gila. Ada la 2 3 pemain kita yang aku tengok perangai atas padang macam star sangat. Skill tidak la hebat mana tapi bila main dah macam christiano ronaldo, mengada-ngada je lebih....sori ye peminat Real Madrid, aku bukan nk kutuk2 player team korang tapi sejak dulu lagi aku memang menyampah dengan perangai ronaldo ni, sikit-sikit nak berlakon. Skill dia memang la aku tabik, tapi tu la, kalo dia buang perangai mengada-ngada dia, mest syiok. Tengok macam Messi, baru la semangat tengok, kena teruk-teruk pun still usaha nak bawak bola tu. Satu lagi star yang aku tengok betul-betul main bola, Thierry Henry, tapi masa dia main kat Arsenal dulu la, memang syiok tengok dia bawak bola, susah betul nak jatuh. Just sekarang ni dia slow skit la, maybe faktor usia kot.

Eh dah melalut lak cerita pasal bola eropah. Kita balik pada pasukan bola sepak kita. Lagipun memang entry ini aku buat khas untuk Pasukan Bola Sepak kita. Pada kejohanan Piala Suzuki ni aku tengok so far pemain kita ni ada turun naik. Tapi paling aku bengang time tengok diorang lawan Indonesia hari tu. Macam xbermaya je, orang kata kalah xmelawan. Kalo la player kita main macam dalam sukan sea hari tu, InsyaAllah boleh dapat sumting. Pape pun harap malam ni pasukan kita main sehabis baik, pulun kow2. Kalo boleh bila main dekat Vietnam nant kita bawa bekalan gol yang banyak. Ni promosi ni untuk Pasukan kita, jom ramai-ramai kita p stadium, kalo tiket abis xpa, kita kumpul dekat luar stadium, kalo dengar orang sorak, kita sorak la skali, hahaha....ala senang tengok kt tv, kalo xda kt tv1 mest ada kt astro. Xpun jom lepak mamak ramai, boleh jumpa kawan-kawan skali.
Sebut pasal nak menang, mesti kena ada taktikal yang betul kan. So kepada Incik Rajagopal, sila la pkirkan yang terbaik. So sedikit komen dari aku, kalo boleh jangan la asyik main bertahan je, silap-silap kita yang kena balik. Kalo boleh try mantapkan bahagian tengah, kalo kita dapat kontrol game and midfield kita always create peluang untuk striker, mesti akan ada jugak gol yang mendatang. Wahh kemain lagikan aku, ni la dia berkat main game fifa manager.Aku bukan apa, apa yang aku tengok game-game yang lepas, kita banyak main bertahan n midfield lebih banyak hilang bola, so senang la pihak lawan nk serang balik. Pemain macam Amirul Hadi, Gunalan, Amri Yahya tu sepatutnya dimaksimumkan kebolehan diorg. Kepada Syafiq Rahim, kena rajin skit create peluang-peluang mengancam.
ps : sape ada tiket lebih, boleh la bagi kat aku, dari membazir buang je, keke...kpd kawan-kawan blogger, jom kita sokong pasukan bola sepak kita.....wat entry khas untuk diorrang

No comments:

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com