Geng-Geng

Thursday, August 11, 2011

Lama atau baru

Hari ini sebenarnya aku malas nak pergi kerja, so pagi tadi lepas selesai semuanya, aku pun tidur dengan harapan tak akan terjaga pagi nanti dan membuatkan aku berfikir lagi sekali sama ada nak ke tempat kerja atau tidak. Last last aku terjaga terus siap-siap pergi kerja, sampai ofis pun ngam ngam je. Bukan sengaja aku tak nak pergi kerja tapi sejak akhir-akhir ni macam tak ada semangat pulak. Sebabnya aku tak pasti, jenuh juga mencari. Di sebabkan rasa tanggungjawab, aku gagahkan juga.

Lama atau baru bagi aku sama je. Mungkin sesetengah pihak ada mengatakan yang lagi lama lagi bagus dari yang baru dan ada juga yang mengatakan yang baru lagi bagus. Macam-macam sebenarnya pendapat orang. Itulah antara keistimewaan manusia dari makhluk-makhluk lain di muka bumi ni. Kita ada akal dan hati(emosi) yang sikit sebanyak mempengaruhi pendapat dan apa jua yang kita lontar dan lakukan.

Contohnya aku bagi contoh yang senang dan aku rasa semua pun ada pengalaman mengenainya. Kawan, memang aku akui jika kita telah lama kenal seseorang tu, mungkin kita lebih serasi dan memahaminya. Tapi ada juga kemungkinan bila kita kenal dengan kawan yang baru, keserasian dan kefahaman mungkin lebih baik. Betul tak?? ni aku cakap berdasarkan pendapat aku, jika salah atau silap di mana-mana, mohon betulkan aku ye.

Ok aku rasa sampai sini je kot idea yang dapat aku luahkan. Lama dan baru sebenarnya sama sahaja, saling memerlukan dan berkait rapat. Yang membezakannya, ialah diri kita sendiri. Kita yang mencorakkan hidup kita.

1 comment:

ekjozbuluh said...

Ai maintain sayang yg ade sekarang! But if ade yg baru, yg now akn jadi lama, betul x? mungkin juga akan jadi No 1 n yang baru tuh No 2...Rasanya akan sayang no2 lebey kot...Kah3

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com