Geng-Geng

Friday, July 1, 2011

Soalan biasa mengenai berblog

Salam petang dari aku, balik-balik dari masjid terus mengadap blog. Peluh berjalan kaki pun belum kering lagi. Disebabkan semangat berblog, aku teruskan jua. haha Ayat tak boleh blahkan. Hari ni kira ok juga cuaca, tidak terlalu panas dan tak pulak hujan.

Soalan biasa mengenai berblog, aku dulu masa mula-mula berblog pun akan terfikir benda yang sama tapi bila tengok balik tujuan asal aku berblog, aku teruskan dan teruskan. Apa yang orang cakap, semua aku amik cuma aku bezakan yang mana baik dan yang mana tak baik. Jom tengok 5 soalan-soalan yang orang akan tertanya-tanya sebelum memulakan blog :

1- Macam mana nak buat blog ?
2- Nak tulis n cerita apa dalam blog ?
3- Buat blog ni free ke tidak ?
4- Macamna nak orang baca blog kita ?
5- Macamna nak hias blog ?

Ni pulak tanggapan salah bila berblog :

1- Aku kena update sehari sekali je
2- Aku tak retilah bab2 IT
3- Malulah, yang lain semua dah terror
4- Tak ada sape nak baca blog aku nanti
5- Aku tak mau orang baca...

Itulah serba sedikit tapi ini cuma dari pendapat aku, kalau ada salah or silap, mohon di perbetulkan ye. Aku cuma insan biasa, dan entri aku juga biasa. Bagi aku, semua orang pun bermula dari 0, cuma yang membezakan setiap yang berblog ialah usaha yang mereka sendiri buat. Mana ada orang sejak azali terus pandai nak buat header, banner or main coding2 kat blog ni. Macam aku, aku belajar dari pembacaan aku, lagi banyak menjelajah, lagi banyak ilmu kita boleh dapat.

5 comments:

NoRa said...

tanggapan salah tu aku setuju sgt la...sbb skrg ni pon masih berlegar2 dlm pikiran aku...malu la,xde org nak bace la...x reti nak karang ayat la...hehehe

Unknown said...

biasanya blogger melayu yg baru cebur dlm dunia blog.suka sgt rendah diri.newbie la.tak terror la,try maju ke depan.ckp dlm diri,aku boleh jd mcm mereka!!

BRO_MONDAY said...

bro dim : ai setuju dengan semua yam di atas..koh koh koh betul, semua blogger pun mula dari zero...and nothing...apabila usaha makin banyak, jadilah seperti sekarang...tapi ingat, apabila berada di atas, jangan angkuh dan sombong lalu tidak memandang ke bawah..kerana sudah pasti kita semua pernah berada di bawah sana..itu kata2 mak ai dari kecil sampai sekarang...('',) belajar dan belajar itu lebih baik dari wat x reti dan x reti...semoga ini menjadi ingatan untuk ai dan juga semua...

belogkiter said...

yup.. setuju.. entah ada orang baca ke tak lah blog saya ni

Bunga said...

sampai sekarang xreti IT..ehhee..

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com