Geng-Geng

Wednesday, June 29, 2011

Banyak pulak bunyinya

Aduh pagi-pagi lagi aku telah terpaksa untuk buat entri berunsurkan emosi macam ni. Bukan apa, kang kalau aku bising bising diorang kata aku memekak dan kuat berleter pulak kat ofis ni. So baik aku update je satu entri kat blog ni, paling kurang pun lega sikit naluri keibuan aku ni..keke merepek sudah.
sumber; carian google : nasib aku tidak berkelakuan begini ketika marah, keke
Kejadian berlaku pagi ni, dan ia membuatkan aku berfikir sejenak dan lantas perasaan dan emosi aku terbangun. Syaitan pulak sibuk berbisik di telinga untuk menghasut aku menjadi kurang ajar dan sebagainya. Dan ianya berlarutan dan terus berlarutan, kesabaran aku sampai di tahap kemuncak dan...amek ko, keluar sudah kata-kata pedas direct ke muka engko!! padan muka ko. (maaf ye kembali menulis mengikut emosi)

Ok dah lega sikit ni, betul cakap orang masalah atau apa saje yang terbuku di dalam hati ni, lebih baik luahkan samada kepada manusia, kertas atau sebagainya, baru lega dan tenang sikit hati ni. Kembali balik pada tajuk. Aku pelik dengan manusia ni, macam-macam ragam. Bab menyakitkan hati orang memang pandai, cubalah hargai apa yang orang dah buat. Mesti korang tak berapa fahamkan, tak apa meh aku kongsikan kejadian yang berlaku keatas aku pagi tadi.

Satu ajk kelab ni adalah buat satu aktiviti walaupun bukan secara besar-besaran dan meriah, cuma sekadar untuk beriadah dan memenuhi masa lapang.  Si ajk ni dengan rela hati meluangkan masa untuk menguruskannya sehingga ia di realisasikan. Bukan sahaja memberi kebaikan pada si ajk, tetapi kepada keseluruhan orang yang berada di sini. Dia siap dengan rela hati menggembar gemburkan pada semua. Ingat senang ke nak sampaikan masej pada semua orang kat sini. Then dengan tetiba, seorang ni, dengan selamba je bertanyakan kepada aku siapa mamat ni. Aku pun walaupun dok sibuk menaip, terus dengan susah dan payah, terangkan sebijik2 kat dia. Korang tau apa dia cakap??? sebenarnya banyak dia cakap cuma aku nak highlightkan perkataan ni, sebab menyakitkan hati betul.

"Danial, tolong cakap kat budak(si ajk tu) ni, jangan harap(dengan nada yang memang pekat) akak nak join"

Aku perkataan lain yang dia cakap tu aku tak kisah sangat, tapi dengan yang ni, aku rasa berbulu sangat. Tolong la ye, dia cuma gembar gemburkan pada semua berkenaan dengan aktiviti tu, bukan memaksa untuk join, kalau nak join memang di alu alukan. Ini untuk kepentingan bersama, bukan untuk ko sorang. Ko ingat dia hadap sangat ke nak gitau aktivit tu kat ko, kalau ko tak ada pun, aktiviti tu tetap akan berjalan macam biasa, ramai je suporter ,ko dapat berita tu pun sebab ko tu salah sorang ahli kat sini. Bila tak ada orang yang suka rela buat, ko cakap macam-macam, then bila dah buat, macam ni pulak ko cakap. Untuk masa terdekat ni, aku rasa ok apa usaha yang dia (ajk) cuba lakukan.

Sampai sini dulu la ye, jangan lupa support team bola sepak kita malam ni. Pada yang terasa termakan cili, sila terasa dan renung-renungkan, maaf jika aku terlebih dalam meluahkan pendapat.

1 comment:

NoRa said...

haaaa ini dah kire gosip ok!!!...ceciter sape "akak" tu...igtkan kitorg kat bpks ni je yg suke buat dan dgr gosip...ermmm sape ek??ceciter ceciter..."akak" kat opis ko eh??

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com