Geng-Geng

Thursday, June 2, 2011

Cara-cara nak cover malu

Entri khas ni aku saje nak kongsikan.Kalau korang perhatikan keadaan sekeliling, memang banyak keadaan yang memang kita tak jangka akan terjadi, so akan ada banyak cara untuk cover balik. Antara cara-cara yang mungkin akan berkesan untuk cover dari memalukan diri, meh baca kat bawah ni aku kongsikan. Terpulang pada korang sama ada nak ikut atau tidak. Jangan biarkan imej tercalar dari kesilapan sendiri, keke.
sumber:carian google

1. Kalau tersepak batu: Jangan terus bangun, sebaliknyer korang baring dan terus berguling-guling hingga jauh dari perhatian ramai...lepas tu barulah bangun bila dah tak ada orang nampak.

2. Kalau terjatuh beskal: cepat-cepat naik beskal korang semula dan jatuhlah lagi sehingga berkali-kali supaya orang ingat korang saje-saje buat lawak.

3. Kalau terjatuh tangga: terus bersilat seolah-olah korang dirasuk atau sedang berlawan dengan makhluk halus.

4. Kalau terjatuh dalam longkang: pungutlah sampah yang ada sambil marah-marah dengan suara yang kuat, pasti orang menyangka korang seorang yang amat prihatin terhadap kebersihan.

5. Kalau jatuh ketika nak naik bas: jeritlah kuat-kuat.."oi! apa tolak-tolak ni?" walaupun tiada orang di belakang korang.

6. Kalau terjatuh di depan bus stop: terus buat-buat pengsan sehingga ada orang tolong korang..kalau tak ada..baring terus sampai malam dan tak ada orang lagi kat bus stop tu...haa...ni lah masa sesuai untuk bangun semula.

7. Kalo jatuh tergelincir kat lantai licin: tarik la kawan (atau sesiapa yang ada kat sebelah korang) untuk jatuh bersama-sama supaya tak lah sorang sorang je yang dapat malu...ye tak?...

Ok selamat beramal ye...

17 comments:

Unknown said...

haha.kalau tercium orang,macam mana nak cover malu ye.hoho.jawap2.

abdullah gazali said...

hahahaha...betul betul...
mmg dapat cover malu lah macam nie

robowtasmara said...

kehkeh.. terbaekk~ xD

[k]o{q}i[n] said...

kalo jatuh bergolek

BRO_MONDAY said...

bro dim : pernah gak terbaca pasal benda ni dulu!!! koh koh koh tapi kalo jatuh hati memam x leh nak cover da...ada cara??? koh koh koh

BRO_MONDAY said...

bro dim : pinjam sat ye entry ni, nak email kat kawan yam selalo cover²...koh koh koh

cik3zza said...

kalau termakan bnyk dlm meeting cmne nk cover plak tu?? :p

budaktingkat15dahrajinsignin

Danial Marzuki said...

~Rozuan Ismail
tercium orang, boleh guna yang no.2 tu..mesti ok lah

Danial Marzuki said...

~Abdullah gazali
terima kasih sebab sudi singgah...
imej kena jaga...keke

Danial Marzuki said...

~Robowtasmara
thanks ye..cubalah amalkan

Danial Marzuki said...

~[k]o{q}i[n]
kemain susah lg nk taip nama ko ni koqin.

kalau jatuh tergolek,boleh guna yg no.1 tu, ko golek jauh2 hingga jauh dari perhatian orang..

Danial Marzuki said...

~Bro Monday
yeke, benda lama ni
jatuh hati?? susah sikit ni...kena kaji lg ni..

xkisah ambil je..

Danial Marzuki said...

~cik3zza
termakan byk dlm meeting, aik bukn tuan penanya dah amalkan ke??

mgkin boleh guna no.7, ajak kawan dok dekt, so orang xpasan sgt..

Lensa Pijut said...

Kena praktis ni

Anonymous said...

hehehee..kekeke...=)

Zie Madini said...

wakakakaka...cara cover malu yg sgt tak leh blah. HAHAHAHA. lawak!

Kazrin said...

Kalau hingus terkeluar cmner..haha..susah nk cover tuw

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com