Geng-Geng

Tuesday, June 28, 2011

Pendapat dikala pagi

Selamat pagi pada semua yang sudi singgah, entri pagi ni lebih ke arah meluahkan pendapat. Sebelum tu, korang jangan lupa esok perlawanan bola sepak kelayakan piala dunia di antara pasukan negara kita dengan Taiwan. Jom kita serbu stadium bukit jalil sebelum sepak mula jam 8.45pm. Kita kena memberi semangat manalah tahu satu hari nanti kita akan layak ke Piala Dunia, mungkin ke final bertemu dengan Brazil or Argentina ke? Apa lagi jom kita serbu stadium beramai-ramai, kalau tak dapat tak mengapa, tengok kat tv pun kira sokongan juga.
gambar: kredit pada amir(hijau) dari blog kopiolaici.blogspot.com

Aku tertarik dengan pertanyaan teman blogger aku dari blog kopiolaci.blogspot.com. Beliau bertanyakan sama ada letak background lagu ni memberatkan blog atau tidak? Jawapan aku senang je, ianya memang memberatkan blog dan sekaligus menyukarkan pembaca untuk singgah ke blog kita terutama sekali yang line internet dia tersangatlah slow. Kadang-kadang ianya menggangu ketenangan untuk membaca blog. 

Ok meh tengok pendapat aku walaupun blog aku ni bukan pape pun, bagi akulah, blog yang lambat loading ni, akan meranapkan nafsu untuk membaca. Kenapa ia berat? itu korang kena tengok balik apa yang korang letak kat blog tu,cuma kekadang memang tidak dinafikan ianya mencantikkan blog. Macam blog kecil aku ni, aku still mencari formula terbaik untuk meringankan blog. Banyak blog-blog otai yang ada sediakan tutorial meringankan blog ni, just kena rajin cari je.Suatu ketika dulu, aku sendiri meletakkan pelbagai barang dan accessories untuk mencantikkan blog tapi ianya mengakibatkan blog aku berat untuk loading. Then selepas dikaji, aku buang mana yang tidak berkaitan. Mungkin ada cara untuk meringankan blog jika nak letak pelbagai accessories, cuma aku tak berapa pandai. Yang paling penting, kena pandai cari je. 

Oklah sampai di sini dulu aku meluahkan pendapat, insyaAllah akan aku cuba lagi luahkan di entri entri akan datang.

9 comments:

Unknown said...

setuju dengan dim,memang memberatkan blog.kalau pasang lagu,amboi awek dim,cantiknya.

Encik Suami said...

Assalamualaikum..

Hallamak..blog saya ada lagu, so nak kene buang la ye?

Bro Dim..kecik dunia nie. Hari tue saya ada nmpk fb kawan saya. Ada gambar bro dim skali. Rupenye..Bro dim sama jabatan ngn kwn saya. Keje kat JKR Ibu Pejabat kan?

Danial Marzuki said...

@Encik Suami
aik yeke?? yup ibu pejabat..sape nama kawan tu??

Encik Suami said...

nama fesbuk dia Bip Atan.

Danial Marzuki said...

~Encik Suami
la kenal sgtlah, dia admin kt cawangan sy ni...keke kecik je dunia ni

Encik Suami said...

Bro dim add la pesbuk saya.
Search je nama Encik Suami. Ada gmbr 2 budak kecik.

Danial Marzuki said...

~Encik suami
baik, nanti sy add ye...tq2

NoRa said...

Bip Atan???x ngaku kawan pon xpe kot...hahaha

aku x suke singgah blog yg ade lagu...sib baik blog ko sunyi...tu la aku selalu singgah...hahaha(belanja tau sbb aku dah puji)

Ameer said...

Tq Bro.... Baru terbaca entry ni... huhuh..... Kesian aku.

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com