Geng-Geng

Tuesday, March 1, 2011

Lipas itu geli

Lipas serangga yang paling aku geli, kalau jumpa mesti aku rasa nak pijak-pijak. Paling takut, lipas terbang coz dia bila terbang akan kearah kita. Time tu mulalah berlari tak ingat tempat. Aku ni nampak je ganas, tapi sebenar jauh dalam sudut hati, ada jugak yang aku geli. Biasalah tu kan.

Tu dia gambar pasport lipas yang aku dapat hasil carian aku dalam google. Dulu masa aku sekolah rendah, aku pernah tengok lipas bawah 'mickoskop', betul ke? Korang teka apa yang aku nmpak, penuh dengan kegeliaan. Cerita dulu lg, masa dok kt kg dulu, masa tido, aku pernah terselingkupkan tapak tangan aku pada seekor lipas, bayangkan dia gerak2 bawah tapak tangan tu? geli gila sampai xnak angkat tangan tu.

Ni lagi satu fakta yang aku dapat bila aku buat carian dalam google. Aku ingatkan sebiji telur lipas tu, ada seekor je lipas dalam tu, rupanya ada banayk. Dasyatkan, hebat betul ciptaanNya. Sengaja aku nak share gamabr ni, yela kot-kot ada jugak yang xtau macam aku ni.

sumber: carian google

15 comments:

Cik Bambam said...

ohhhh..telur lipas tuh dlm dia ada byk2 ker..ahhahah..baru tau jugak.. geliiikkk~!!

cik sessy said...

yaikssssssssssssss!!!!
geli putih2 tuh.....

sya amran said...

geli aaaaaaaaaaaaa....

BRO_MONDAY said...

bro dim : alooo bro!!! lom taim no si yu...adehhh~
ai baru tau lipas ni dalam telo tu ada ramai...koh koh koh
apepun ilmu ni, ai baru tau...tengkiu sudi share!!! ai x takut lipas, mai waif je yam takut dan geli...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "Join Bloglist Ujang9897"
2.New Entry "Hujan Sangat Lebat Pagi Ini !!!"

Syazwani Zulkefli said...

wahh,thanks share.sy pun tak tau jgak pasal telur lipas ni.hurmm,pasni kena musnahkan lebih byklah telur dia.tension kalau byk lipas dlm rumah.sgt kotor dan geli =.= kalau sy,sy takkan benarkan dia hidup sama sekali if terjumpa that creatures ^ ^

ZielaAbidin said...

eeeeeeeeeeeeeeeeee.......xsuke gak ngan lipas...lipas ni bleh bt sy lari lintang pukang...
xsuke!!!xsuke!!!

Danial Marzuki said...

@bambam's
dasyatkan telur tu, patutlah lipas banyak gila kt mana2

Danial Marzuki said...

@cik sessy
-rsnya yang dh besar lagi geli..

Danial Marzuki said...

@sya amran
byk lagi gambar yg geli2, try seacrh google, boleh wat wallpaper pc

Danial Marzuki said...

@Bro_monday
bro lama jugak xgr cerita dr blog bro,

Danial Marzuki said...

@syazwanizul
musnahkan semua2, kalo boleh yg besar2 tu pun musanhkan.

Danial Marzuki said...

@suka hati saya La
lari lintang pukang? macma na tu kan, mesti lawak kan..

A.s.t.i.n.a said...

ewwww wa sgt geli ini mende terebang terebang..

Bunga said...

bunga geli tikus..lipas ok g.hhehe..

Rosmawani♥ said...

eiii gelikkk... :P
datang dr blog abg ben :) jom follow sy jgak untuk semangat sy .. Maceh...

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com