Geng-Geng

Friday, January 21, 2011

Awak busuk!!

Awak busuk!! inilah perkataan yang mengundang kontroversi dalam dunia artis kita tak lama dulu. Wah rasanya semua pun dah tau kan pasal ni. Ini cerita lama, kesian kepada sesiapa saje yang terasa. Tak sangka satu perkataan je boleh mengundang bermacam-macam. Tengok tu hebatkan. Eh, entri hari ini bukan bertujuan untuk membincang dan memperkatakan mengenai kontroversi tersebut, tapi....lupa dah. Bantai je lah kan.
sumber : google
 Perkataan busuk tu sendiri membawa maksud, perkara / benda yang kurang enak/sedap dihidu. Wahh dasyat tak aku, jadik cikgu BM lak malam-malam ni. Mungkin bagi sesetengah orang perkataan ni perkataan yang sangat tak elok dan sopan. Yelakan mungkin ctnya aku dah mandi dan taruh minyak wangi yang mahal-mahal, pastu orang kata aku busuk, mestilah aku marah. Aku meletakkan diri aku sebagai contoh sekali lagi bagi mengelakkan sebarang salah faham atau sebagainya dan jika ada persamaan, ianya hanyalah secara kebetulan. Ok sambung balik, minyak wangi pulak beli kat sogo dengan harga ratus-ratus, baju lak kemain mahal lagi beli kat pertama. jatuhlah standard kalau orang kata aku busuk. Tapi lainlah pulak kalau aku lepas main bola, orang kata aku busuk, aku nak marah, kang tak pasal-pasal kena pelempang jugak kat tempat kejadian.Tapi aku percaya, orang-orang kat Malaysia ni sangatlah sopan. Kalau sampah atau benda-benda lain, maybe dengan selamba je orang kata busuk, tapi kalau orang tu busuk, memang tak ada sape nak sound kuat-kuat. kita pun pikir jugak perasaan orang. Kalau ada pun, dia bergurau je bukanlah sebab dia busuk, maybe sebab dia wangi sangat or sengaje je mengusik.

Selain aku rasa untuk bergurau, n offkos jugak untuk nyatakan suatu benda tu busuk ( i believe bukan untuk orang), aku rasa perkataan busuk ni ramai yang guna untuk bermanja. Amacam terkejut or buat-buat terkejut. Ramai je kapel yang aku dengar panggil pasangan dia busuk. Bukanlah terang-terang tapi masa nak panggil manja-manja gitu. Aku nak terangkan secara detail pun tak lah reti sangat, tapi paham-paham sudahlah ye . Tak pa, aku bagi cth, macam msg sebelum tdo " busuk, gud nite ye, jumpa lagi esok" . Ini antara contohlah, ini pasangan yang belum kahwinlah, yang dh kawin tu, aku  tak perasan lagi, keke. Even aku sendiri pun pernah guna n sampai sekarang pun masih lagi guna ayat tu. Bukanlah selalu tapi ada masa-masanya. Alamak terkantoi lak, tak pa, asalkan apa yang aku kongsikan dapat memberi inspirasi or rujukan mana tau , kan kan.

 Promosi : Korang semua ada facebook? Kalau ada meh la join kat page aku ni. Jom singgah SINI.Sangat menghargainya kalau anda semua support page aku

5 comments:

Admin said...

er..huhu~
kne jg bdan, elakkan bdan brbau,
hehhehheee~

Mr. Swift said...

Selamat Hujung Minggu! :)

Sebab blog ni sumpah lawa dan cute saya polo tau! Happy Blogging! :)

Psst! : Opocot! Girls Favourite Quotes.
Psst! : Kawan? Ada ke yang lebih baik dari yang terbaik?!
Psst! : Inilah Misi 20002!

Hairun Azmi said...

Saya tak busuklah....
Dana 1MDB : Q & A

Imran nyambek said...

eeemmm....bachinnn.haha

Danial Marzuki said...

ahsfantasy24 & Mr.Swift & Miecyber &Imran nyambek : thanks sebab sudi singgah n komen, nantikan kemunculanku di blog mu...keke

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com