Geng-Geng

Saturday, January 15, 2011

BW paling bernilai...

BW tu blog walking atau dalam bahasa melayu blog berjalan. Adehh merepek pulak aku malam-malam ni. Rasanya semua yang ada blog tak kiralah baru atau lama, semuanya pun tahu apa itu blog walking (BW). Aku bukan apa, hari itu adalah seorang teman tanya aku apa itu BW. Itulah aku dah jelaskn pun pada dia, and alhamdulillah dia dh pun faham. 

Korang rasa bw tu penting tak?? 

Kata aku, bw sangatlah penting, bukan saje untuk menambah ilmu dan kenalan tapi untuk memperkenalkan blog kita jugak. Dan ada jugak kekerapan kita untuk berbw akan menaikkan trafik blog kita, betul ke?? ntah aku tak tahu la bab ni, tapi maybe salah satu caranya kot. Kalau salah mintak tolong betulkan ye.Tapi setengah orang ada jugak yang malas, kalau baca pun yang best dan sekali je. Ada banyak faktor yang membuatkan Bw iaitu membaca jadi seronok. Banyak dah rasanya blog-blog yang tulis entri macam ni, aku sendiri pun pernah baca dulu-dulu. Antara faktornya ialah entri blog yang memang menarik dari segi penulisannya, tak pun tajuk entri sangat mendebarkan, tak pun owner blog hensem/cantik dan blog yang kita nak baca tu laju load dia, ataupun dalam bahasa mudah, blog tu ringan.
sumber : google
Gaya penulisan dan tajuk entri tu, itu kena dengan kekreatifan masing-masing. Cara nak majukan perkara ni, maybe dengan banyak membaca, pendapat aku la kan. Blog ringan? ini penting sebab kat Malaysia ni, line internet sangatlah laju boleh boleh tahan je. Kalau bab-bab nk loading page tu, mungkin bermasalah sikit. So kalau blog kita ni bersepah dengan widget2, gambar2 beranimasi dan sbgnya, mungkin akan melambatkan proses meloading page, dan ini akan mengambil masa skit dan akan menghilangkan semangat pengunjung blog untuk membaca entri kita. Macam nak ringankan blog, itu kenalah rajin bw ke blog-blog yang ada tutorial. keke disini aku hanya ingin berkongsi pengalaman. ok la korang pikirlah elok, tak kan korang tulih entri ribu2 panjangnya tapi tak nak orang baca.

ps : kepada kawan-kawan yang dh follow saya dan komen, nantkan kemunculan aku kt blog korang pulak..

4 comments:

Budak Botak said...

btol tue, kalo sronok masuk blog tu kita akan dtg lagi...

Awangku Johan said...

salam ziarah n follow blog awak ek..
mai singgah blog saya n follow

||aLeaSaRa|| said...

yuhuu sggh sini support n3 kwn2!betul tu bro!bln lepas masa br2 sgt buat blog mmg tak fhm lgsg menatang apalah BW/STALKER ni then ada pulak dtg tag..tag.mula terfikir luggage tag?price tag he3...kena rjn bw.mcm kite sng je.duk melangut dpn dashboard,ada je n3 kwn2 yg sempoi terus terjah.then bls semula jejak yg ditinggalkan kat shout mix/kotak komen dan mister linky/s.bro BA pnh kata kalau sehari dpt tgglkan hye2..kat 10 blog pun jadiklah.

Danial Marzuki said...

BB : betul kata bro, biarlah tulis apa pun, kita akan singgh

Awangku Johan : thanks sebab ziarah.

aleasara : thanks sebab sudi komen, kadang2 nasihat dr blogger xkira br or lame, kita kena praktikkan coz selalunya diorg bg nasihat base on pengalaman.

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com