Geng-Geng

Tuesday, January 4, 2011

Buat kerja orang lain

Entri kali ini aku buat atas dasar tidak berpuas hati. Aku diminta untuk buat kerja atau tugasan pihak/orang lain padahal kerja or tugasan sendiri tidak pernah pun orang lain nak tolong. Bila korang baca intro entri kali ni mest korang rasa aku ni orang yang berkirakan. Tak mengapa, sebab aku betul-betul rasa teraniaya sehinggakan kerja yang sepatutnya aku buat pun tertangguh dan seterusnya aku jadi malas nk buat sebab xda mood. Nasib aku ada blog ni, boleh jugak jadi tempat aku meluahkan segalanya. Korang yang baca boleh nilai sendiri.

Kawan-kawan semua mesti rasa keliru dengan apa yang aku ceritakan kt atas ni, tidak mengapa biar aku perhalusinya. Begini ceritanya apabila dipendekkan. Aku diminta untuk buat tugasan orang lain sedangkan orang itu ber'foya-foya' diluar dan tidak masuk untuk selesaikan tugasan. Tambah pulak bila 'claim' OT, dia nombor satu tapi dia xmasuk pun mengerjakan tugasan. Hah amek ko banyak kali aku ulang. Aku xkisah kalau sekali dua menggantikan beliau sebab aku bukannya jenis berkira. Tapi lama-lama aku rasa dia melampau la pulak sebab dah jadik menyusahkan orang. Yang sedap dia, keja xpenat then duit pun dapat ribu-ribu.

Kalau diikutkan hati, bukan aku seorang je yang sakit hati, tapi semua orang setempat marah. Dia bila xmasuk , dia akan menyusahkan orang. Orang pulak terpaksa buat kerja dia, dia pulak kemain gembira lg kat luar sana. Sakit hati pulak aku petang-petang ni...
Pihak atasan pun xboleh nak buat apa-apa lagi dh, bila dinasihat melawan pulak. Kang kalo tinggikan suara, takot dalam ofis tarik muka pulak. Adehh pening-pening. Macam-macam kan karenah manusia.

Moral of the story, kalau nak buat apa-apa pastikan jangan sampai menyusahkan orang. And kalau nak orang tolong, pastikan kita sendiri pun ringan-ringan tulang. Dan yang paling penting kalau nak minta tolong pun jangan la sampai orang menyampah.

3 comments:

Unknown said...

ishk2...tiannye die...kdg2 kte senasib lol...huhuhu...pape pn saba je r ye die...

SyahNas80 @ Nana said...

huhu..wah2..lemak tepu orang tu ek... ermm sabar je ar.. tapi maybe dia ni memang takder perasaan or hati batu kot.. tak pk perasaan orang lain n pentingkan diri sendiri sampai menyusahkan orang lain..

hehe selagi boleh sabar..sabar..kalau tak sound je or perli2 je..

Danial Marzuki said...

zura : itulah nk wat macam na, kitakan hanya menurut perintah..keke

kak nana :sekarang tengah sabar lg ni, jenis sy kalau xtahan terus je sembur, tp 2 la, perasaan orang kita kena jugak...

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com