Geng-Geng

Thursday, February 17, 2011

Berskandal teruk dan kejam

Selamat tengahari semua, hari ini aku nak memperkatakan sesuatu bersama dan akan cuba untuk tidak merepek. Perkataan 'skandal' rasanya ramai pun tau kan. Terkenal jugak sebenarnya dikalangan kita kita. Mungkin boleh di definasikan sebagai main kayu tiga ataupun curang. Mungkin juga ramai yang fikir skandal merupakan perkara paling teruk dan kejam, betul tak?? Siapa yang selalunya berskandal, lelaki or perempuan??

Setelah dikaji dan di teliti, aku mendapati sebenarnya lelaki dan perempuan sebenarnya sama je, tak ada yang banyak dan kurang. Untuk lebih memahami tujuan sebenar berskandal, aku letakkan diri aku dalam pemikiran orang-orang yang berskandal. Jap jap explain sikit takut ada yang marah lak, letak dalam pemikiran bermaksud aku berfikir dari sudut diorang dan bukan aku g try berskandal.

Setelah difikir-fikir, kebanyakan tujuan ialah untuk mengisi kekosongan mungkin kerana pasangan jauh, sibuk dan kurang memberi perhatian. Selain itu, mungkin juga kerana wang ringgit, harta atau mungkin kerana nafsu. Ataupun mungkin mereka sedang mencari calon yang terbaik dalam yang terbaik. Yelakan sebelum kita mendirikan rumah tangga, kita ada hak untuk memilih selagi boleh. Wow kemain lagikan cakap. Tapi kalau sudah berkahwin, cuba elakkan untuk berskandal, banyak buruk dari baiknya.
sumber: carian google
Macam nilah, biar apa pun keadaan, tak perlulah rasanya untuk berlaku curang. Cuba kalau kita yang kena, mesti marahkan. Lagipun tak baik mempermainkan perasaan ni, nanti dipermainkan balik.

ps: pendapat peribadi....sesiapa nak tambah

14 comments:

Abza Bazliey said...

emmm memang selalu terjadi scandal mcm ni..bila ko pos entry ni..teringat sal arwah kawan aku..sedih...
die meninggal kerana xtahan dgn suaminya main kayu tiga dgn kawan baiknya sendiri....
sblm die meninggal die bape kali dimasukkan ke hospital sakit jiwa kerana terlalu stress dgn kelakuan suaminya..kesian betul die...pengakhiran hayatnya diuji sedemikian...
semoga rohnya di cucuri Allah...

Danial Marzuki said...

@Abza Bazliey - alamak kesian dia, tengok betapa teruk akibatnya, moga roh arwah cucuri rahmat..

BRO_MONDAY said...

bro abza : salam simpati buat arwah...

bro dim : topik yam bagus ni, ai sendiri yam dah kawen ni pun x berani nak ber skandal² ni, coz ai berpikiran sangat waras..insyaAllah, kite hanya mampu merancang, Allah SWT tentukan...('',) apapun memam ai kecam sangat² oram yam ber skandal ni, bagi yam dah kawen lah ye, bagi yam bujam lagi tu susah sikit nak cakap coz ai pun pernah gak berskandal dulu...itu dulu...masa ai jahat² masih muda...skam ni ai tau t/jawab ai, ai dah ada femili anak bini...so, ai patut jaga femili ai daripada ai sibuk² nak jaga skandal...hmmm~ rasanye apabila kite berpegang kepada prinsip sperti pandangan ai tadi mungkin skandal² ni masih boleh dielakkan...sekian dari ai...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "AREPNAKBEBEL first giveaway"
2.New Entry "SAYA MENANG GiveAway LAGI!!!"

A.s.t.i.n.a said...

manusia ada sikap cepat merasa bosan pada kebiasaan.. sebab itulah yang paling penting jaga batas dalam perhubungan jgn sampai menyentuh terlalu peribadi.. itu adalah pintu kepada skandal.. sila jangan teuk pintu itu..

Anonymous said...

dim, jom skandal jom..muahahaha (^_^)

Unknown said...

hu2...biase r 2 manusia nie x ckp dgn yg 1,tp x sume mcm2 kn?pape pn gud story..hik2

Danial Marzuki said...

@Astina - sokong kenyataan anda, segala masalah jangan dikongsi bersama teman yang berlainan jantina, bahaya..

Danial Marzuki said...

@zura -thanks, biasalah tu tapi semua tu boleh dielak..

Unknown said...

bgos r klo mcm2 huhuhu....klo mcm2 sy nk wt r nyahaha...(tipu je)

Danial Marzuki said...

@zura - tak perlu sebab banyak buruk dari baiknya,

Unknown said...

yela en danial,sj je...kekeke

Cik Bambam said...

alar...sama jek laki pempuan..tepok dada tanya selera ek..huhuhu


salam ziarah dr cik bambam..folo u~ :P

Jom singgah blog cik bambam! :)
Addict GA & Contest? Jom terjah! :)

Danial Marzuki said...

@bambam's - memang sama je, ketahanan hati dan kecerdikan fikiran je yg boleh menahan semua dugaan ni

Abza Bazliey said...

ur entry btl2 mengingatkan saya pd arwah kwn...

Labels

1 2 2009 2010 25 3 82 Vads AFF Suzuki ahad airasia AIz AJL 25 akhirnya Ana antara atas Audit AutoCad Ayoub badminton badmood Ballon d'or bapa baru bas bawah belajar Ben Ashaari bengang berbuka beza birthday blog blogger survey bloglist Blogwalking bola Bola sepak Brem Mall bulatan buli busuk Cameron Highland cemburu cerita Chelsea Cikgu contest cukai cuti cuti raya cuti-cuti Daddy dasyat dia dim dim.sekolah dinner diri sendiri Disember drive driving dslr dulu-dulu edit gambar esok every part of me facebook fakta family farisan friend futsal GA gambar gegar blog haji Hannah Montana Hari Ayah Hari ini Hari raya hilang hitea hujan lebat induksi intiview Ipoh Islam isnin jalan-jalan jam jem Jkr jumaat jumie Jusco kalumpang kanak kapal terbang kawan kawan baik kebakaran kejadian kena kenduri Kepong Kereta Kerja keyboard khamis KL komen korban kursus lapar Latihan Layang-layang lelaki lenka lentang lepak letih lipas luahan luahan hati lucu mahal Main makan makan-makan malam Malaysia mangkuk tingkat marah masalah masjid melaka memandu membazir menang menyampah merdeka Messi mexico Miley Cyrus mimpi MissFyda moody MRR2 nasihat nightmare nolstalgia noltalgia ofis pages panjang papa party pasar malam PD penat pencuri pendapat pengalaman pengorbanan perasaan perempuan persoalan piala piala dunia picnic pilih kasih private puasa public public phone rangkuman raya restoran reunions rumah atok saba sabtu saje-saje sakit salam ramadhan sama SB sebulan sedap sedih segmen selesai semalam sembang seminggu sesak seterika share shift sial sibuk simple site Site Visit Soalan Space speaking subang sukan sungai sungai buloh suprise susah cari syukur tag tahun baru Taman Tanah rata tapak kasut teh tarik teraniaya Terima kasih tgv thomas cup tidak sangka tidur timbal balik tips tmp trouble is a friend tv Tv3 Twilight ucapan Ular update UTM wayang wedding wish world cup WPCM yuna z

Penafian

Ini adalah blog peribadi dan apa yang penulis rasa, alami dan percaya. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri dan tidak mewakili mana-mana pihak.

Sebarang Print Screen, copy paste terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan dari empunya blog. Sebarang tindakan yang diambil dari maklumat yang ditemukan di dalam blog ini adalah atas risiko sendiri. Penulis juga tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian yang ditanggung oleh pengunjung semasa menggunakan maklumat dari blog ini.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal.

Terima Kasih
islandofdim@blogspot.com